Μικροί αρχιτέκτονες

Μικροί αρχιτέκτονες
19 Ιανουαρίου, 2020 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μικροί αρχιτέκτονες ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ admin
Μικροί αρχιτέκτονες

Είναι ωραίο να βλέπουμε τους μικρούς μας μαθητές να γίνονται μικροί αρχιτέκτονες. Να εγκαταλείπουν  τον  ρόλο του θεατή και ακροατή εικόνων και αναλύσεων και να περνούν στον ρόλο του δημιουργού. Η επεξεργασία της μακέτας είναι ο μόνος τρόπος να κατανοήσουν οι μαθητές τον πραγματικό χώρο. Μικροί αρχιτέκτονες λοιπόν.

Μικροί αρχιτέκτονες

Γενικά

   Η αρχιτεκτονική είναι η τέχνη που περισσότερο απ’ όλες επηρεάζει την καθημερινότητά μας. https://www.eduportal.gr/architectureschool/Διαμορφώνει τον εξωτερικό χώρο και δημιουργεί εσωτερικούς χώρους μέσα στους οποίους ζούμε και δραστηριοποιούμαστε. Για να μπορέσουμε να σκεφτούμε γύρω από τις πόλεις στις οποίες κινούμαστε, τους χώρους στους οποίους ζούμε, είναι απαραίτητο να τους αντιληφθούμε ως σύνθεση σχημάτων . Για να επέμβουμε ή να αξιολογήσουμε τον πραγματικό χώρο πρέπει να βλέπουμε τα σχήματα και τη μεταξύ τους σχέση. Για να μπορέσουμε να οργανώσουμε τον πραγματικό χώρο στον οποίο ζούμε και κινούμαστε είναι ανάγκη να μάθουμε να σκεφτόμαστε με σχήματα Αυτό είναι κάτι το οποίο διδάσκεται και καλλιεργείται. Αυτό επιδιώκουμε να διδάξουμε στους μαθητές –μικρούς αρχιτέκτονες- μέσα από το ευχάριστο παιχνίδι της δημιουργίας μακέτας.

ΑΣΚΗΣΕΙΣ – Μικροί αρχιτέκτονες

Κάτοψη πόλης

  Δεν δημιουργούμε το σύνολο της πόλης, αλλά ένα μέρος της, το οποίο περιλαμβάνει δρόμους και οικοδομικά τετράγωνα.  Οι μαθητές διαμορφώνουν τους δρόμους, τοποθετούν κτήρια διαφορετικών μεγεθών και σχημάτων, ορίζουν δραστηριότητες. Ζητάμε να ορίσουν  κεντρικό οικοδομικό τετράγωνο το οποίο θα είναι πλατεία ή θα περιέχει τα σημαντικότερα κτίρια

   Μπορούμε να ορίσουμε διάφορους κανόνες και όρια που θα πρέπει οι μαθητές να σεβαστούν.

  Χρησιμοποιήσαμε χαρτόνι για βάση και φελιζόλ ή ξύλο για τα σπίτια.

   Οι μακέτες δημιουργήθηκαν από μικρά τμήματα τεσσάρων με έξι μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στον χώρο του εργαστηρίου.

  Οι μακέτες ολοκληρώθηκαν σε ένα μάθημα διάρκειας μίας και μισής ώρας.

 

Κατοικία

   Δίνουμε σε κάθε μαθητή συγκεκριμένο αριθμό επιπέδων, τα οποία θα αποτελέσουν τις οικοδομικές πλάκες, και κομμάτια που θα αποτελούν τις κολόνες στήριξης. Ο αριθμός είναι τέτοιος που να δίνει τη δυνατότητα πειραματισμού και αναζήτηση λύσεων από τους μαθητές, όσο αφορά τη στήριξη του κτιρίου και τους χώρους που θα προκύψουν.

   Χρησιμοποιούμε λευκό φελιζόλ και ατλακόλ.

   Σε δεύτερη φάση ζητάμε από τους μαθητές να εντάξουν στην κατοικία τους τρία στοιχεία: χώμα, πράσινο και νερό, όπως και να οριοθετήσουν τους εσωτερικού χώρους.

   Οι μακέτες δημιουργήθηκαν από μικρά τμήματα τεσσάρων με έξι μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στον χώρο του εργαστηρίου.

   Οι μακέτες ολοκληρώθηκαν σε δύο μαθήματα διάρκειας μία και μισής ώρας το καθένα.

Μιχάλης Κοντούδης – Εικαστικός

Tags
About The Author