τέχνη στο ... θρανίο
τέχνη στην εκπαίδευση | εικαστικά στο σχολείο | μαθήματα εικαστικών
Εικαστικά έργα μαθητών εντάσσονται στο σχολείο. Από το θρανίο στον τοίχο. Πως εικαστικές δημιουργίες των μαθητών μπορούν να διαμορφώνουν τον χώρο του σχολείου.
Πότε τελειώνει ο μαθητής το έργο του; Όταν γεμίσει το λευκό χαρτί ή όταν χτυπήσει το κουδούνι; Όταν κουραστεί ή όταν νιώσει ικανοποιημένος; Μήπως τελειώνει όταν πια το έχει ξεχάσει;
Για να έχουν οι μαθητές πλήρη γνώση της λειτουργίας της τέχνης πρέπει να αναλογιστούν την πορεία του έργου μετά την ολοκλήρωσή του και να γνωρίσουν το τελικό στάδιο που είναι η προβολή του.
Το έργο τέχνης ολοκληρώνεται όταν ενταχθεί στον χώρο και όταν συναντηθεί με τους θεατές του.
Εικαστικά έργα μαθητών εντάσσονται στο σχολείο. Στην προσπάθειά μας να αναδείξουμε τις δημιουργίες των μαθητών αναζητήσαμε τρόπους παρουσίασης των έργων τους και ένταξής τους στον χώρο και την καθημερινότητα του σχολείου.
Οι ατομικές εργασίες ομαδοποιούνται σε ειδικές κατασκευές και τοποθετούνται σε προκαθορισμένους χώρους.
Ανάγλυφα. Ατομικές εργασίες με πηλό σε μικρό μέγεθος τα τοποθετήσαμε ομαδικά σε ξύλινη επιφάνεια. Κάθε πίνακας περιέχει τις εργασίες ενός τμήματος.
“Κήπος”. Στα πλαίσια προγράμματος ανακύκλωσης επεξεργαστήκαμε και μεταμορφώσαμε πλαστικά μπουκάλια σε λουλούδια τα οποία συνθέσαμε σε επίπεδο διαστάσεων πενήντα επί εβδομήντα εκατοστά.
“Νούφαρα”. Ομαδική εργασία ζωγραφικής με θέμα τα νούφαρα και αφορμή τις Νυμφαίες του Κλώντ Μονέ. Κάθε τμήμα επεξεργάστηκε ένα πίνακα διαστάσεων 70 Χ 100 εκ.
Γλυπτική “Φιγούρες”. Ατομικές εργασίες μαθητών με θέμα την ανθρώπινη φιγούρα. Τοποθετήσαμε τα έργα σε ειδική κατασκευή
“Καράβια”. Σύνθεση από επιζωγραφισμένο χαρτόνι. Ομαδική εργασία.
“Πουλιά”. Ανάγλυφα με πηλό επιζωγραφισμένα με λευκό χρώμα.
Στα πλαίσια προγράμματος ανακύκλωσης δημιουργήσαμε ομαδικά έργα με παλιά βιβλία και τα εντάξαμε στην βιβλιοθήκη του σχολείου.
Σχεδιασμός και ενσωμάτωση ομαδικού εικαστικού έργου σε πίνακα ανακοινώσεων. (Περισσότερα http://2gym-megar.att.sch.gr/wordpress/?p=3212 ).
Οι εικόνες είναι από το Δεύτερο Γυμνάσιο Μεγάρων http://2gym-megar.att.sch.gr/ και τα έργα δημιούργησαν οι μαθητές του Γυμνασίου στα πλαίσια του μαθήματος των Εικαστικών. Η παρουσίαση και η δαπάνη για τις κατασκευές έγινε με την υποστήριξη της Διεύθυνσης και του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.
Μιχάλης Κοντούδης – Εικαστικός